Klantcase kleertjes.com

tl_files/images/Commerce suite/Kleertjes-Lister1.jpg

kleertjes.com is ‘s lands grootste webwinkel op het gebied van merkkleding en schoenen voor baby’s, kinderen en aanstaande mama’s. ID interactive rolde eind 2014 de nieuwe webshop voor kleertjes.com uit op basis van ID connect Commerce suite. 

De kleertjes.com webwinkel biedt klanten de mogelijkheid om door het assortiment te navigeren of het assortiment te doorzoeken, met daarbij mogelijkheden voor faceted search en sortering. Producten zijn voorzien van meerdere afbeeldingen met zoom functie, omschrijving, eigenschappen en ratings-reviews van klanten. In het geval van de schoenen collectie is een 360 graden weergave beschikbaar om klanten te inspireren en retouren te beperken. De kleertjes.com webwinkel is responsive uitgevoerd, voor een optimale weergave voor mobiel, tablet en PC. Waarbij geldt: mobile first!

In de checkout kunnen klanten kiezen voor bestellen zonder registeren of de bestelling afronden via een klantaccount. Bij elke bestelling sparen klanten spaarpunten, die zij bij een volle spaarkaart kunnen verzilveren in een volgende bestelling. Daarnaast kunnen klanten verzendkosten afkopen voor een jaar, en een eventuele voucher verzilveren tijdens een bestelling.

ID connect voor kleertjes.com
De webwinkel van kleertjes.com is een heavy traffic webwinkel en draait op ID connect Commerce suite van ID interactive. Het hart van het ID connect platform wordt gevormd door de PIM sectie. In de PIM sectie wordt kale productdata afkomstig uit ERP (Microsoft Navision) ingelezen, en in PIM op efficiënte wijze verder verrijkt met ondermeer producteigenschappen en afbeeldingen. Daarnaast vindt automatische optimalisatie van productdata plaats in PIM. Bijvoorbeeld in de vorm van het toewijzen van elk product aan de gestandaardiseerde kleertjes.com maatboog. Dit maakt het voor klanten makkelijk om producten van elk gevoerd merk in de webshop te kunnen filteren op maat en sexe.