Klantcase Welkoop

tl_files/images/Commerce suite/Welkoop homepage.jpg

Omni channel voor Welkoop met ID connect Commerce Suite

Bij Welkoop hebben ze verstand van tuin & dier. Dat merk je meteen als je een van de 150 winkels binnenloopt. Ze hebben alles in huis wat mensen nodig hebben om te genieten van hun tuin & dier. Een breed assortiment, deskundig advies en service die nét een stapje verder gaat. Ze hanteren vijf product hoofdgroepen:  Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel. In al deze categorieën voert Welkoop producten van A-merken én van de huismerken Welkoop en Kenner, huismerken die garant staan voor een scherpe prijs en uitstekende kwaliteit. Dat unieke assortiment is, samen met ons deskundige advies, de basis van onze formule.

Deze ambitie van hét merk te willen zijn voor tuin & dier, gecombineerd met de kennis & kunde die in de winkels aanwezig is, wil Welkoop nu ook online gaan bieden. Hiervoor heeft Welkoop een uitgekiende OMNI channel strategie uitgestippeld waarvoor zij ID interactive heeft gevraagd te participeren in het realiseren van de OMNI ambities. De ID connect Commerce Suite vormt de basis waarop de OMNI channel strategie wordt uitgevoerd.

ID connect Commerce Suite voor Welkoop.nl
De Welkoop webwinkel draait op het Omni channel platform ID connect van ID interactive. Het hart van het ID connect platform wordt gevormd door de PIM sectie. PIM biedt Welkoop grip op de productdata en de mogelijkheid om productdata te optimaliseren en te verrijken met bijvoorbeeld adviezen. Dit past in het streven van Welkoop om “best in class” te zijn op het gebied van product informatie rondom tuin & dier. In de PIM sectie worden producten afkomstig van verschillende leveranciers automatisch ingelezen, en in PIM verder verrijkt met onder meer producteigenschappen en afbeeldingen. Prijsinformatie, prijspromoties en voorraad status per filiaal wordt vanuit het kassa systeem gesynchroniseerd met PIM.

Johan van de Werken – E-commerce manager Welkoop:

“Welkoop heeft met ID Interactive een echt omnichannel platfom kunnen creëren waarbij we hebben ingezet op een maximale integratie tussen de webshop en de bestaande winkels. Onze winkelmedewerkers ervaren de webshop als een sterke aanvulling op hun winkel en de omzet vertoont vanaf het moment van uitrol.”